Buchtipps

Die Kunst des stilvollen Verarmens: Wie man ohne Geld reich wird

Wir alle, wirklich alle, werden bald und nicht in irgendeiner fernen Zukunft deutlich ärmer sein als jetzt. Doch die Kunst des stilvollen Verarmens will gelernt sein. Alexander Graft von Schönburg weiß, wovon er spricht, denn er entstammt einer Familie, die rund 500 Jahre Erfahrung im sozialen Abstieg hat. Er zeigt, dass man für Kleidung, Reisen, Wohnung, Auto keine Unsummen ausgeben muss, kurz: wie man Lebensqualität gewinnt, indem man Prioritäten setzt. Der wahre Luxus bedeutet eben nicht, Dinge zu haben, sondern auf sie verzichten zu können. Entdecken Sie das Geheimnis, ohne Geld reich zu sein.


7 Habits Of Highly Effective People

THE 7 HABITS OF HIGHLY EFFECTIVE PEOPLE is recognised as one of the most influential books ever written. In this seminal work, Stephen R. Covey presents a holistic, integrated, principle-centred approach for solving personal and professional problems. With penetrating insights and pointed anecdotes, Covey reveals a step-by-step pathway for living with fairness, integrity, honesty and human dignity -- principles that give us the security to adapt to change, and the wisdom and power to take advantage of the opportunities that change creates. Translated into thirty-four languages and with phenomenal sales, THE 7 HABITS OF HIGHLY EFFECTIVE PEOPLE has been the key to the success of legions of business leaders and individuals the world over.


Disruptive Thinking: Das Denken, das der Zukunft gewachsen ist (Dein Business)

Ein Gespenst geht um in Europa: die Disruption. Unsere Welt ist unsicher geworden. Wir spüren das auf allen Ebenen. Nicht nur in der Wirtschaft, wo innovative Start-ups herkömmliche Geschäftsmodelle und damit die Existenz etablierter Unternehmen infrage stellen. Auch im gesellschaftlich-sozialen Bereich erleben wir derzeit gravierende Umwälzungen. Umwälzungen, die unser gewohntes Erfahrungswissen auszuhebeln imstande sind. Wir erleben den Übergang von einer alten in eine neue Welt. Dabei geht es um viel mehr als um die bloße Digitalisierung der verschiedenen Lebensbereiche: Es geht um die Grundlagen unseres wirtschaftlichen und sozialen Lebens selbst.

Zukunftsdenker und Unternehmensphilosoph Dr. Bernhard von Mutius leistet mit seinem neuen Buch einen wertvollen Beitrag zur aktuellen Debatte über die Umbrüche, mit denen wir uns konfrontiert sehen. Er fordert nichts weniger als ein völlig neues Denken: Disruptive Thinking. Ein Denken, das sich zum Ziel setzt, eine neue Anpassungsfähigkeit zu entwickeln und auf diese Weise Gestaltungsfreiheit zu gewinnen.

Disruption ist nichts, was bald wieder vorbei sein wird. Wir müssen lernen, dauerhaft mit Brüchen umzugehen. Wir müssen die Brüche in unser Denken integrieren, im Wissen das Nichtwissen immer schon mitdenken und Widersprüche produktiv machen. So entsteht eine kreative Revolution, die alle Lebensbereiche umfasst und zukunftsfähig macht.



Buchempfehlung von Angelika Eder

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Navigieren in Zeiten des Umbruchs: Die Welt neu denken und gestalten

In wenigen Jahren wird fast alles anders sein: was wir tun, wie wir es tun und warum wir es tun; wie wir produzieren und konsumieren, wie wir arbeiten, wie wir lernen und forschen - und wie wir leben. Wie gehen wir in Wirtschaft, Politik und Gesellschaft damit um? Umbrüche öffnen Möglichkeiten, indem sie Altes verdrängen und Neues schaffen. Management, wie Malik es versteht, ist die gesellschaftliche Funktion, diese Möglichkeiten zu nutzen.

Die Neue Welt, von der in diesem Buch die Rede ist, ist in vielen Dimensionen noch unbekannt. Sie entsteht durch die Große Transformation21, wie der Autor seit 1997 den historisch wahrscheinlich größten gesellschaftlichen Umwandlungsprozess nennt. Diese Transformation befreit die Gesellschaft von ihren verknöcherten Organisationen und öffnet Wege zu einem neuen Denken und zu einem besseren Funktionieren.

Ein Buch für klare Sicht und persönlichen Mut. Ein Orientierungsraster für das Navigieren in offenen Horizonten.



Buchempfehlung von Angelika Eder

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Konzentriert arbeiten: Regeln für eine Welt voller Ablenkungen

Ständige Ablenkung ist heute das Hindernis Nummer eins für ein effizienteres Arbeiten. Sei es aufgrund lauter Großraumbüros, vieler paralleler Kommunikationskanäle, dauerhaftem Online-Sein oder der Schwierigkeit zu entscheiden, was davon nun unsere Aufmerksamkeit am meisten benötigt. Sich ganz auf eine Sache konzentrieren zu können wird damit zu einer raren, aber wertvollen und entscheidenden Fähigkeit im Arbeitsalltag. 
Cal Newport prägte hierfür den Begriff »Deep Work«, der einen Zustand völlig konzentrierter und fokussierter Arbeit beschreibt, und begann die Regeln und Denkweisen zu erforschen, die solch fokussiertes Arbeiten fördern. Mit seiner Deep-Work-Methode verrät Newport, wie man sich systematisch darauf trainiert, zu fokussieren, und wie wir unser Arbeitsleben nach den Regeln der Deep-Work-Methode neu organisieren können. 
Wer in unserer schnelllebigen und sprunghaften Zeit nicht untergehen will, für den ist dieses Konzept unerlässlich. Kurz gesagt: Die Entscheidung für Deep Work ist eine der besten, die man in einer Welt voller Ablenkungen treffen kann.

Und mittags geh ich heim: Die völlig andere Art, ein Unternehmen zum Erfolg zu führen

Führen ohne Anwesenheitspflicht. Alles, was man an der Universität über Wirtschaft lernt all das macht Detlef Lohmann nicht. Hierarchien? Abteilungen? Chefs, die Entscheidungen treffen? Damit hat der Unternehmenschef gehörig aufgeräumt und hat die klassische Pyramide der Organisation auf den Kopf gestellt. Nach den Maßstäben der BWL kann dieses Unternehmen gar nicht existieren. Doch die Realität beweist das Gegenteil: Der Laden läuft nicht nur, er ist auch extrem erfolgreich, flexibel, robust. Lohmann hat herausgefunden: Wenn man die richtigen Strukturen schafft und die Mitarbeiter dann einfach machen lässt, müssen Führungskräfte nichts mehr tun. Sie haben jede Menge Zeit für das, was Führung eigentlich sein sollte. Und mittags? Gehen sie einfach heim ...

Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World

Many modern knowledge workers now spend most of their brain power battling distraction and interruption, whether because of the incessant pinging of devices, noisy open-plan offices or the difficulty of deciding what deserves your attention the most.

When Cal Newport coined the term 'deep work' on his popular blog, Study Hacks, in 2012, he found the concept quickly hit a nerve. Most of us, after all, are excruciatingly familiar with shallow work instead - distractedly skimming the surface of our workload and never getting to the important part. Newport began exploring the methods and mindset that foster a practice of distraction-free productivity at work, and now, in DEEP WORK, he shows how anyone can achieve this elusive state.

Through revealing portraits of both historical and modern-day thinkers, academics and leaders in the fields of technology, science and culture, and their deep work habits, Newport shares an inspiring collection of tools to wring every last drop of value out of your intellectual capacity. He explains why mastering this shift in work practices is crucial for anyone who intends to stay ahead in a complex information economy, and how to systematically train the mind to focus. Put simply: developing and cultivating a deep work practice is one of the best decisions we can make in an increasingly distracted world.

Thinking, Fast and Slow

Why is there more chance we'll believe something if it's in a bold type face? Why are judges more likely to deny parole before lunch? Why do we assume a good-looking person will be more competent? The answer lies in the two ways we make choices: fast, intuitive thinking, and slow, rational thinking. This book reveals how our minds are tripped up by error and prejudice (even when we think we are being logical), and gives you practical techniques for slower, smarter thinking. It will enable to you make better decisions at work, at home, and in everything you do.


Buchempfehlung von Felix Rohde

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Freesourcing: How To Start a Business with No Money

So you've got the drive to start a business. You might even have the Big Idea all mapped out. But then you realise that you've got no money to take it to the next stage. Back to the day job? No way. That's where Freesourcing comes in. Believe it or not, you don't need money to start a business. There's an entire industry out there waiting to help you take your idea and make it happen... for free. All you need to know is where to find the help and how to get your hands on it. Freesourcing is the definitive guide to free business start up resources, showing you exactly where to go and who to talk to when you're starting a business on a shoestring. Freesourcers don't just think outside the box - they find out where they can get the box for free too. You'll find information on free: * Premises * Money * Computers * Travel * Online resources * Stationery * Advice and support * Legal help * Banking * Networking opportunities * Marketing and PR * Stock 

No cash? No problem. So what are you waiting for?

The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers

A lot of people talk about how great it is to start a business, but only Ben Horowitz is brutally honest about how hard it is to run one.

In The Hard Thing About Hard Things, Ben Horowitz, cofounder of Andreessen Horowitz and one of Silicon Valley's most respected and experienced entrepreneurs, draws on his own story of founding, running, selling, buying, managing, and investing in technology companies to offer essential advice and practical wisdom for navigating the toughest problems business schools don't cover. His blog has garnered a devoted following of millions of readers who have come to rely on him to help them run their businesses. A lifelong rap fan, Horowitz amplifies business lessons with lyrics from his favorite songs and tells it straight about everything from firing friends to poaching competitors, from cultivating and sustaining a CEO mentality to knowing the right time to cash in.

His advice is grounded in anecdotes from his own hard-earned rise—from cofounding the early cloud service provider Loudcloud to building the phenomenally successful Andreessen Horowitz venture capital firm, both with fellow tech superstar Marc Andreessen (inventor of Mosaic, the Internet's first popular Web browser). This is no polished victory lap; he analyzes issues with no easy answers through his trials, including demoting (or firing) a loyal friend; whether you should incorporate titles and promotions, and how to handle them; if it's OK to hire people from your friend's company; how to manage your own psychology, while the whole company is relying on you; what to do when smart people are bad employees; why Andreessen Horowitz prefers founder CEOs, and how to become one; whether you should sell your company, and how to do it.

Filled with Horowitz's trademark humor and straight talk, and drawing from his personal and often humbling experiences, The Hard Thing About Hard Things is invaluable for veteran entrepreneurs as well as those aspiring to their own new ventures.

Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth

Most startups don't fail because they can't build a product. Most startups fail because they can't get traction.

Building a successful company is hard. Smart entrepreneurs know that the key to success isn't the originality of your offering, the brilliance of your team, or how much money you raise. It's how consistently you can grow and acquire new customers.

Traction will teach you the nineteen channels you can use to build a customer base, and offers a three-step framework to figure out which ones will work best for your business. No matter how you apply them, the lessons and examples in Traction will help you create and sustain the growth your business desperately needs.


They Ask You Answer: A Revolutionary Approach to Inbound Sales, Content Marketing, and Today's Digital Consumer

They Ask, You Answer shows you how much today's buyers have changed, and how you must evolve your sales and marketing if you want to reach them. If you're ready to become the most trusted voice within your industry, and need a roadmap, then They Ask, You Answer can revolutionize your business. Marcus Sheridan knows, because he did it with his own small business?and created the #1 ranked website in his industry.

The story of how Marcus Sheridan saved his swimming pool company?River Pools and Spas?from the economic collapse of 2008 has been featured in multiple books, publications, and talks around the world, and today River Pools and Spas is one of the largest builders in the country.

The core reason Marcus's company was able to achieve so much success came down to an incredibly simple, yet powerful transformational business approach?They Ask, You Answer.

By becoming the "Wikipedia" of pools, Marcus showed just how much impact honest, transparent content can have on today's buyer and ultimately alter the sales process for good. With this success, Sheridan went on to become a world-renowned speaker and consultant on the subjects of digital sales, marketing and branding, helping other organizations, B2B and B2C, embrace their own form of They Ask, You Answer and just like River Pools and Spas, become the trusted voice of their industry.

Marcus explains the types of content necessary to produce incredible results, and includes case studies of companies that have embraced the principles of They Ask, You Answer?including the financial impact these practices had on their organizations.


The Sales Acceleration Formula: Using Data, Technology, and Inbound Selling to go from $0 to $100 Million

The standard wisdom is that sales is art, rather than a science, which might be why so many great ideas have gone from the startup phase straight to the graveyard. Building the next hundred-million-dollar business requires building a sales team that can get the job done reliably, but, until now, there has been no predictable formula for achieving that goal. Now, a tested formula exists to turn sales from an art into a science, and it's presented in The Sales Acceleration Formula.
When author Mark Roberge joined HubSpot, it was just another software startup with a big idea but no numbers to prove it would work. In only a few years, Mark took HubSpot past the $100 million revenue mark using the strategy he outlines in The Sales Acceleration Formula. In a world glutted with consultants and thought leaders who have more personality than real knowledge, Mark's story is a significant one. This book contains practical wisdom from a practitioner who has actually overcome the biggest challenge businesses face in the early stages: scaling sales.
The Sales Acceleration Formula deconstructs the process of building revenue into easy, measurable steps. The businesses that successfully make the transition to hundred-million-dollar ventures are those that have mastered five basic tasks: hiring salespeople, training the sales team, managing sales, generating demand, and experimenting with new technologies. Each of these is addressed in The Sales Acceleration Formula, which presents concrete plans for implementing metrics-driven systems that work. Businesses encounter hurdles at every stage of the growth process, so this book provides a framework that can take you from your first sales hire all the way to a fantastic sales team with the motivation to take your business to the next level.
In today's marketplace, every action is logged, recorded, and stored somewhere. With all that information, we can uncover the scientific principles behind even the most mystifying processes. Sales is a perfect case in point-at one time, almost everyone believed that "sales can't be taught." With The Sales Acceleration Formula, Mark Roberge is disrupting common knowledge and showing that the journey from $0 to $100 million can be predicted, planned, and measured at every step of the way.

Nail It then Scale It: The Entrepreneur's Guide to Creating and Managing Breakthrough Innovation

Nail It Then Scale It is the first lean startup book to help entrepreneurs through the process of launching a high-growth company. The book includes not just high-level principles, but a distilled, step by step guide of key actions successful entrepreneurs take to reduce risk and increase success. NISI answers key questions including: Why do most new businesses fail? What first steps do successful serial entrepreneurs take? What are the most common failure traps and how can I avoid them? Based on years of research and observation, Furr and Ahlstrom conclude that startups often fail by doing the “right things,” but doing them out of order. In other words, human nature combined with entrepreneurial drive puts the entrepreneur on autopilot to become part of the 70% to 90% of ventures that fail. From Thomas Edison to Steve Jobs, the Nail It Then Scale It method is based on pattern recognition of the timeless principles and key practices used by successful entrepreneurs to repeatedly innovate. These processes and principles have now been distilled into a handbook to guide entrepreneurs step by step to victory. Stop following conventional wisdom and join the few entrepreneurs that consistently take their innovative ideas all the way to a successful product and company launch.

Der Akquise-Coach: Profi-Tipps: Wie Sie am Telefon Wunschkunden angeln - mit Spaß an beiden Enden der Leitung

Wollen Sie Ihre neuen Wunschkunden von Ihrer Leistung überzeugen, dann ist das Telefon der direkte Weg. Mit ein wenig Vorbereitung gelingt das überzeugende Gespräch auf Augenhöhe. Angelika Eder gibt Trainern, Beratern und Coachs ihre langjährige Erfahrung im Telefonverkauf weiter: Gemeinsam üben Sie, sich und Ihr Angebot telefontauglich zu präsentieren, das gewählte Unternehmen mit einer schlüssigen Legitimation anzusprechen, die Gesprächsphasen hilfreich aufzubauen und mit schwierigen Situationen und Gesprächspassagen umzugehen. Zahlreiche Online-Arbeitsblätter bieten zusätzliche Hilfestellung und Best-of-Beispiele aus der Akquise-Praxis.

Alibaba: The House That Jack Ma Built

An engrossing, insider’s account of how a teacher built one of the world’s most valuable companies—rivaling Walmart & Amazon—and forever reshaped the global economy.

In just a decade and half Jack Ma, a man from modest beginnings who started out as an English teacher, founded and built Alibaba into one of the world’s largest companies, an e-commerce empire on which hundreds of millions of Chinese consumers depend. Alibaba’s $25 billion IPO in 2014 was the largest global IPO ever. A Rockefeller of his age who is courted by CEOs and Presidents around the world, Jack is an icon for China’s booming private sector and the gatekeeper to hundreds of millions of middle class consumers.

Duncan Clark first met Jack in 1999 in the small apartment where Jack founded Alibaba. Granted unprecedented access to a wealth of new material including exclusive interviews, Clark draws on his own experience as an early advisor to Alibaba and two decades in China chronicling the Internet’s impact on the country to create an authoritative, compelling narrative account of Alibaba’s rise.

How did Jack overcome his humble origins and early failures to achieve massive success with Alibaba? How did he outsmart rival entrepreneurs from China and Silicon Valley? Can Alibaba maintain its 80% market share? As it forges ahead into finance and entertainment, are there limits to Alibaba’s ambitions?  How does the Chinese government view its rise?  Will Alibaba expand further overseas, including in the U.S.?

Clark tells Alibaba’s tale in the context of China’s momentous economic and social changes, illuminating an unlikely corporate titan as never before.

Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose

*Pay brand-new employees $2,000 to quit *Make customer service the responsibility of the entire company-not just a department *Focus on company culture as the no.1 priority *Apply research from the science of happiness to running a business *Help employees grow-both personally and professionally *Seek to change the world *Oh, and make money too ...Sound crazy? It's all standard operating procedure at Zappos, the online retailer that's doing over $1 billion in gross merchandise sales annually. After debuting as the highest-ranking newcomer in Fortune magazine's annual "Best Companies to Work For" list in 2009, Zappos was acquired by Amazon in a deal valued at over $1.2 billion on the day of closing. In DELIVERING HAPPINESS, Zappos CEO Tony Hsieh shares the different lessons he has learned in business and life, from starting a worm farm to running a pizza business, through LinkExchange, Zappos, and more. Fast-paced and down-to-earth, DELIVERING HAPPINESS shows how a very different kind of corporate culture is a powerful model for achieving success-and how by concentrating on the happiness of those around you, you can dramatically increase your own.

The 4-Hour Workweek

Forget the old concept of retirement and the rest of the deferred-life plan–there is no need to wait and every reason not to, especially in unpredictable economic times. Whether your dream is escaping the rat race, experiencing high-end world travel, or earning a monthly five-figure income with zero management, The 4-Hour Workweek is the blueprint. 

This step-by-step guide to luxury lifestyle design teaches: 
• How Tim went from $40,000 per year and 80 hours per week to $40,000 per month and 4 hours per week
• How to outsource your life to overseas virtual assistants for $5 per hour and do whatever you want
• How blue-chip escape artists travel the world without quitting their jobs
• How to eliminate 50% of your work in 48 hours using the principles of a forgotten Italian economist
• How to trade a long-haul career for short work bursts and frequent “mini-retirements”

Losing My Virginity

This is the worldwide bestselling autobiography of iconic entrepreneur Sir Richard Branson, featuring his take on his latest business ventures, personal achievements and intrepid adventures. In Losing my Virginity, you'll discover how Sir Richard is committed to building a better world through responsible, holistic business practices and ventures such as the Virgin Health Bank, which is contributing to regenerative medicine, Virgin Fuels, which has pledged GBP200 million to renewable energy projects, and his company's charitable arm, Virgin Unite. You'll also learn about how Sir Richard and his company are reaching for the stars in a new era of commercial space travel with Virgin Galactic. With insights into this very public figure's personal life as well as his business successes and the lessons he's learned along the way, this is an amazing memoir, motivational business guide and inspiring story that will capture your imagination.

Kein Kapitalismus ist auch keine Lösung: Die Krise der heutigen Ökonomie oder Was wir von Smith, Marx und Keynes lernen können

Warum kommt es zu Finanzkrisen? Warum sind die Reichen reich und die Armen arm? Wie funktioniert Geld? Woher kommt das Wachstum? Schon Kinder stellen diese Fragen – aber die Ökonomen können sie nicht beantworten. Viele basteln an theoretischen Modellen, die mit der Realität nichts zu tun haben. Leider kosten die Irrtümer der Ökonomen nicht nur Milliarden, sondern sogar Menschenleben. Wer verstehen will, was falsch läuft, muss die Klassiker kennen: Adam Smith, Karl Marx und John Maynard Keynes. Sie werden an den Universitäten kaum, falsch oder gar nicht mehr gelehrt. Dabei haben diese drei Theoretiker die besten Antworten gegeben. Man muss sie neu entdecken.

The Paradox of Choice: Why More Is Less

Whether we're buying a pair of jeans, ordering a cup of coffee, selecting a long-distance carrier, applying to college, choosing a doctor, or setting up a 401(k), everyday decisions—both big and small—have become increasingly complex due to the overwhelming abundance of choice with which we are presented.

As Americans, we assume that more choice means better options and greater satisfaction. But beware of excessive choice: choice overload can make you question the decisions you make before you even make them, it can set you up for unrealistically high expectations, and it can make you blame yourself for any and all failures. In the long run, this can lead to decision-making paralysis, anxiety, and perpetual stress. And, in a culture that tells us that there is no excuse for falling short of perfection when your options are limitless, too much choice can lead to clinical depression.

In The Paradox of Choice, Barry Schwartz explains at what point choice—the hallmark of individual freedom and self-determination that we so cherish—becomes detrimental to our psychological and emotional well-being. In accessible, engaging, and anecdotal prose, Schwartz shows how the dramatic explosion in choice—from the mundane to the profound challenges of balancing career, family, and individual needs—has paradoxically become a problem instead of a solution. Schwartz also shows how our obsession with choice encourages us to seek that which makes us feel worse.

By synthesizing current research in the social sciences, Schwartz makes the counter intuitive case that eliminating choices can greatly reduce the stress, anxiety, and busyness of our lives. He offers eleven practical steps on how to limit choices to a manageable number, have the discipline to focus on those that are important and ignore the rest, and ultimately derive greater satisfaction from the choices you have to make.

Die 7 Wege zur Effektivität: Prinzipien für persönlichen und beruflichen Erfolg

"Die 7 Wege zur Effektivität" sind ein Klassiker und eines der einflussreichsten Bücher, die jemals geschrieben wurden. Seit der Erstveröffentlichung 1989 gehört es mit über 30 Millionen verkauften Exemplaren weltweit auch heute noch zu den wichtigsten Business-Bestsellern und hat auch nach fast 30 Jahren weder an Relevanz noch an Aktualität verloren. 

Das Buch liefert Prinzipien und überzeugende Konzepte zur Steigerung der persönlichen Effektivität, die Menschen und Organisationen weltweit bis heute positiv beeinflussen. Die zentrale Botschaft des Buches: Nicht angelernte Erfolgstechniken, sondern Charakter, Kompetenz und Vertrauen führen zu einem erfüllten und erfolgreichen Leben. Das gilt in unserer heutigen volatilen Lebens- und Arbeitswelt mehr denn je. 

Kenntnisreich und anhand von zahlreichen pointierten Anekdoten zeigt Covey Schritt für Schritt, wie wir Fairness, Integrität, Ehrlichkeit und menschliche Würde in unser Leben und Miteinander integrieren. Prinzipien, die uns angesichts immer drängenderer Veränderungen Sicherheit geben und zugleich die Weisheit und Kraft verleihen, die Chancen in der Veränderung zu sehen und zu ergreifen. 

Agiles Verkaufen - Ihr Leitfaden für langfristige Wettbewerbsfähigkeit

Halina Maier beschreibt in ihrem Buch ausführlich, wie Verkäufer in ihrem Bereich künftig agieren müssen, um sich der heutigen Dynamik anzupassen. Agile Methoden schaffen den Rahmen, um die individuellen Anforderungen von Kunden schnell und effizient umzusetzen.

Agilität steht dabei nicht für ein Kochrezept, das innerhalb weniger Minuten ein opulentes Menü verspricht; es steht für eine Entscheidung, sämtliche Prozesse zu überdenken und neu zu bewerten. Einen agilen Vertrieb zu entwickeln bedeutet eine Menge Arbeit für einen Verkaufsleiter und Agilität im Vertrieb umzusetzen ist für viele Verkaufsmitarbeiter mitunter eine große Hürde. Doch der Gewinn ist hoch: Langfristige Wettbewerbsfähigkeit, Marktanteilsgewinn und Erreichen der Umsatzvorgaben winken als Schatz am Ende der Reise.
Die Autorin gibt klare Anleitungen für Verkäufer und Verkaufsleiter, wie der Verkauf agiler gestaltet werden kann, wodurch schließlich höhere Abschlussquoten erzielt und Marktanteile erhöht werden. Sie zeigt aber auch auf, dass sich hinter dem Wort "Agilität" nicht nur ein Trend verbirgt, sondern die absolute Notwendigkeit für Unternehmen, um den immer stärker volatilen und härteren Marktbedingungen erfolgreich zu begegnen.



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Die perfekte Preisverhandlung: So machen Sie Schluss mit unnötigen Rabatten und setzen höhere Preise durch

Deutlich bessere Ergebnisse in Preisverhandlungen erzielen
Für viele Unternehmer, Manager, Selbständige und Angestellte im Vertrieb gehören Preisverhandlungen zum Alltag. Gleichzeitig herrscht bei keinem anderen Thema so viel Unsicherheit wie beim Thema 
„Preis“. Wenn es in die Verhandlung geht, dann geht es um viel. Was sich aber kaum ein Anbieter bewusst macht: Für Kunden sind Preisverhandlungen ein professionelles Spiel! 
Es wird Zeit, dass Sie dieses Spiel durchschauen und mitspielen – nach Ihren Regeln: 
auf Augenhöhe, bewusst, fair und erfolgreich. In diesem Praxis-Ratgeber erfahren Sie deshalb:

  • Wie lassen sich Kunden-Bluffs sicher und garantiert immer durchschauen?
  • Wie verhandeln mächtige Kunden? Mit welchen Tricks und Strategien arbeiten professionelle Einkäufer?
  • Was können Sie ihnen konkret entgegensetzen und wie genau geht das?
  • Und vor allem: Wie können Sie dieses neue, exklusive Wissen nutzen, um künftig höhere Preise durchzusetzen? 

Alle Antworten und Methoden dazu liefert dieses Buch – inklusive vieler Anwendungsfälle und Praxis-Beispiele



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